יום שלישי, 29 בספטמבר 2009

לילית עם הילית

פוסט אורחת של הילית נעמת

"תבואו, יהיה כיף!" הבטחתי לקובי ועמי. אז פעם אחת נאכל כשר, מה כבר יקרה? וזה למטרה טובה- פוסט אורח שלי!

את לילית אני מכירה עוד מהגרסה הישנה שלה- מסעדה חלבית, טעימה ונעימה שהיינו משפחתי ואני נוהגים לפקוד על מנת לחגוג ימי הולדת ושאר אירועים בלוח השנה.

מאז לילית הפכה לבשרית ועברה ממאז"ה לבית אסיה (לא יותר פשוט להכשיר את המטבח?). היא מתויגת כ"גורמה כשר" ובתכלס' אין לה הרבה מתחרים באזור שיאתגרו אותה מבחינה קולינרית כשרה.

וחבל שכך.

נכנסו לאווירה פלצנית. הזמנו שולחן לשלישי בערב ונאמר לנו בכניסה להמתין מעט עד שיתפנה השולחן, עניין מעט תמוה מאחר והמקום היה ריק כמעט לחלוטין. אותי דברים כאלו מעצבנים, אבל החלטתי להיות נשמה טובה ולהחליק על זה. חוצמזה שהייתי רעבה.

למנות ראשונות הזמנו ניוקי כמהין (48 ש"ח), סשימי דג ים ב"בלאדי מרי" (47 ש"ח) ואספרגוס בגריל עם ביצה עלומה (48 ש"ח). הניוקי (שנראה כי נעשו במקום, ועל כך הערכתי הכנה) היו בינוניים וזאת בעיקר בשל תחושת רכות מוגזמת יחד עם זאת הרוטב היה מצוין וחוסל על ידי כליל. נתחי הדג שבמנת הסשימי שחו ברוטב עגבניות דל, אבל המנה הייתה חביבה ומסתורית- מהיכן הגיע טעם האניס למרק? האם אלו הדברים הירוקים ששחו לצד הדגים? מנת האספרגוס והביצה הייתה בעצם סוג של אגז-בנדיקט רק בלי הטוסט, ולא נרשמה התלהבות מטעם הדוגמים. אותי הלהיבה העובדה שהיה במנה "תרד תורכי", שזה כמו תרד רגיל, רק עגול יותר, או משהו כזה.

לעיקריות הזמנו פפרדלה (72 ש"ח) אך אבוי! הפסטה בושלה יתר על המידה (כמו לוקשים במרק, בלשונו הציורית של קובי) והוחזרה למטבח. אחראי המשמרת האדיב הסביר לנו שיכול להיות שהבעיה היא בחך שלנו, מכיוון שמדובר ב"פסטה טרייה" ואולי אין אנו מבינים במרקמה של "פסטה טרייה". מיותר לציין כי הערה זו הרתיחה אותנו לחלוטין, אבל ציינתי בכל זאת. לאחר שהתקבלה המנה בשנית, היא הייתה קצת יותר סבירה ופחותה משקלית אבל לא נראה כי הדוגם החביב נפל מהכיסא.

בנוסף הוזמן חזה אווז עם תפוחי אדמה חדשים (98 ש"ח). כן כן, תפוחי אדמה חדשים לחלוטין. כל כך חדשים שאפילו לא המציאו להם עדיין שם. לטעמי, חזה האווז היה עסיסי וטעים. כן, טעים זו הדרך שלי לתאר מזון שמוצא חן בעיני!
מנה נוספת שהוזמנה היא דף אורז עם נתחי בשר (78 ש"ח) שהייתה בעצם נתחי אנטריקוט מיובשים עם ממרח פלפלים ועוד כמה קשקושים מצופים בדף אורז. המנה הייתה תפלה לחלוטין וגרמה לקובי להאמין שככה זה עם האוכל הכשר. גם אחרי שהמלחתי את המנה היטב, לא הגיח שום שביב של טעם אל אוויר העולם.

את הארוחה ליווינו ביין של יקבי כרמל, הסדרה האזורית, יוהנסברג ריזלינג, 2006 (24 ש"ח לכוס), אשר התאפיין בחמיצות מרובה מדי לדידו של קובי, ובדיאט ספרייט (12 ש"ח)- בציר מעולה, תודה ששאלתם!

קינחנו את הארוחה בשניים אספרסו ואחד הפוך בחלב סויה (כשר, שכחתם?) ולו רק בשל העובדה שהאישה האמונה על שולחננו (מלצרית) הזכירה את המילה "טפיוקה" עת דיקלמה את תפריט הקינוחים (מילה שמעבירה בי אישית צמרמורת עזה!).

ובכן, היה מאכזב. הרגשתי כי רצוני להעלות את קרנו של הבישול הכשר לא צלח. יצאנו מ"לילית" עמוסי קיטורים ועם דחף עז לגלידה (או סורבה, לשמור על אפקט הכשרות). דחף אשר דוכא באכזריות עקב העייפות שהשתלטה עלינו.

אך לא אמרתי נואש! עוד נמצא את הכשרה הטובה שלנו. בעזרת השם.

שלכם,
הילית נעמת

5 comments:

Unknown אמר/ה...

הילית את עושה מעשה נעלה. הסיכוי למצוא מסעדה כשרה ומוצלחת בתל אביב זהה לסיכוי למציאת חניה בלב תל אביב בשעות העומס (או במקרה הזה בכל שעה בכל מקום בעיר).
תמשיכי לחפש ותמשיכי לעדכן, עם פרטנרים כמו קובי ועמי יש סיכוי שתמצאי.

Unknown אמר/ה...

שלום שלום,
טוב, קובי התחמן מנסה לערער את יסודות המטבח הכשר ומפרסם רק פוסטים שליליים משהו...
לא נורא, אין מה לעשות, למרות ביקורו ההיסטורי של קובי בירושלים וחוויותיו הקולינריות פה, אין ספק שיש מסעדות כשרות איכותיות מאוד בירושלים. כולם מוזמנים!

הפוסט חביב מאוד, קובי - אנא המשך לפרסם אורחים!

רון

שירה אמר/ה...

לפני כחצי שנה הר"צ שלי חגגה בלילית לכ 30 איש מהעבודה את הולדת בנה החתיך.
באתי מורשמת מראש, שכן קראתי שהמקום מעסיק נוער בסיכון ומכשיר אותו לחיים יצרניים.
עד כאן ציונות.
בניגוד לחוויה שלכם, דוקא היה אוכל מצויין. התפריט היה סגור, זכורות לי גם מנות פתיחה טובות וגם עיקריות טעימות.
יצאתי עם תחושה שהכשר דוקא יכול להגיע לרמה טובה.

אבל שיגידו לקובי שהוא לא יודע פסטה טרייה מהי...?! נסחפו :-)

עמיקי אמר/ה...

דעתי על "לילית" במילה אחת: איכסה, בקצת יותר: איכסה פיכסה.

הילית אמר/ה...

יש מסעדות כשרות טובות ואפילו מצויינות, ובעזרת השם תתברך אנחנו נאכל ונהנה ונכתוב על כך פוסטים מלבבים, נכון קובוש?
תודה על התגובות :-)
עמיקי- דעתך על לילית היא כזאת, אבל מה דעתך על הילית? שלטת, לא כן?