יום שישי, 2 באוקטובר 2009

אלפחורס - למה לתת שם כל כך קשה לעוגיה כל כך רכה?

הפעם נעסוק בחידות –

איך נקראות 2 עוגיות נימוחות המודבקות ביניהן בריבת חלב?


מה הביא לנו גיסי ה"טוריסט" מביקורו בארגנטינה ואורוגוואי?

איזה קינוח נגמר תוך יומיים מיום הגעתו ארצה לביתנו?

מה מייצרת חברת הוואנה הארגנטינאית?

מה תביאו לי כשתחזרו מביקור במדינות מרכז ודרום אמריקה?

נכון! התשובה הנכונה, החד משמעית והיחידה לכל השאלות היא - אלפחורס.

מקור העוגיה במדינות אמריקה הלטינית כגון מקסיקו, ארגנטינה, צ'ילה ואורוגוואי.
בארץ תוכלו למצוא אותן בעיקר מכוסות קוקוס בצידיהן ומונחות ככל עוגיה אחרת בקופסא פשוטה. הספרדים, לעומתינו מתייחסים אליהן ביתר כבוד ולא רק שאורזים אותן בקופסאות אלא אף עוטפים כל עוגיה בנפרד בנייר אלומיניום כפי שתוכלו לראות בתמונות אלפחורס מתוצרת החברה הארגנטינאית הידועה "
Havanna" שהבאתי כאן.

נהניתי מאוד מאכילת העוגיות וכל שנותרו עכשיו הם הזכרונות. מישהו יודע איך משיגים קופסא כזו בארץ?








העוגיות באדיבות יאיר הוכנר, הקלוריות באדיבות ארגנטינה, התמונות באדיבות עמי ואנוכי

חג שמח

6 comments:

Unknown אמר/ה...

שמח מאוד שנהנתם, גם אני שואל את עצמי האם במדינתנו אפשר להשיג אלפחורס אמיתיים או שצריך לעבור לגור בבואנוס איירס.

Unknown אמר/ה...

קובוש, יש מישו בארץ שמייבא כל דבר אפשרי מארגנטינה, כולל את העוגיות המדהימות הללו של הוואנה, ויש עוד חברה מעולה לא פחות, ששכחתי את שמה (אני כבר הרבה זמן ללא בן זוגי הארגנטינאי הידוע ל...) תוכל לפנות אל ההוא בפייסבוק ולשאול אותו, או שפשוט תצטרך להמתין עד שאזכר :)
נשיקות.
נ.ב
זה הקינוח האהוב עליי :)

שלי אמר/ה...

לא כל כך קשה להשיג אותם, צריך רק לדעת איפה (;.
החבר'ה האלו: http://dromamerica.co.il/
מייבאים אותם (אני גיליתי אותם בנושאי הבשר המעולה שהם מביאים מארץ הפרות הנהדרות)
יושבים בניר צבי לא רחוק מצריפין.

מסחר עצמאי אמר/ה...

אני כל כך מתגעגע לאלפחורס של הוואנה, אכלנו אותם בלי הפסקה בטיול.

אנה המהמההממת אמר/ה...

קובי אני שונאת שונאת שונאת אותך
אם יש משהו שמרגש אותי ומביא אותי לאורג.....ה זה זה .....
אלוהים אני לא מפסיקה להזיל ריר מהרגע שהתחלתי לקרוא ...
ויש מישהו בכפר סבא שיש לו חנות של כל מיני דברים דרום אמריקאיים ויש לו גם הוואנה חבל שזה עולה 12 או 15 שקל לאחד ...

טוב אני חוזרת לעבוד רעבה ומגורה ...

הילית אמר/ה...

זה נראה טעים, אפילו שאני לא אוהבת אלפחורס