יום שלישי, 25 בנובמבר 2008

ישראפוד - שבוע המזון ותעשיית האירוח

מי שמתעניין בכל הסובב את מה שבסופו של דבר אנחנו מקבלים על גבי צלחת מוקפדת ויפה במסעדה, "ישראפוד" היא המקום כרגע. התערוכה, המתקיימת זו הפעם ה-25, מציגה דוכני מזון, משקאות, ציוד ושירותים, ומיועדת בעיקר לבעלי מסעדות, חברות הסעדה, מלונות ואנשי עסקים מהתעשייה, אך לא רק. כל חובב בישול המסתקרן גם מהפן הטכני של העשייה בהחלט עלול לגלות עניין גם בתערוכה, המאפשרת מגע קרוב יותר במוצרים ובאנשים שאחראים לתעשייה זו.

את התערוכה שנפתחה היום ותתקיים עד ליום רביעי 26 בנובמבר, מלווים מספר כנסים ככנס איגוד מנהלי בתי מלון, כנס הקפה השישי וכן סדנאות בישול קצרות בהשתתפות שפים ישראלים כישראל אהרוני, איל לביא ואיך לא השף סטפן פרואה דה ווה שנראה כי עדיף שיעשה עלייה. הוא יותר כאן מאשר בצרפת בלאו הכי.

ניתן למצוא במקום מספר דוכנים המייצגים סחר בין לאומי, כדוגמת דוכן הונגריה, סרי לנקה ופולין. מי שמכיר אותי וודאי לא יופתע מכך שהתעכבתי מעט בדוכן הפולני שם גיליתי שמשקה האנרגיה XL הנפוץ כל כך בארצנו מיוצר בפולין, וכי הפולנים מנסים להכניס משקאות קלים נוספים ארצה כמו גם ליצור קשרי מסחר בתחומי המזון השונים.

בין הדוכנים ניתן למצוא את רוני פרדי מרדכי, שף-קונדיטור מהולל וממציא בצק ה-RFM המוכר כל-כך. הדוכן מציג פיתוח נוסף של רוני פרדי מרדכי "דקוגלאז" לציפוי והברקת עוגות וקינוחים. עוד מצאתי בתערוכה דוכני קפה רבים, את דוכן חברת "נפטון" המתמחים בתבלינים ותיבול מוכן שהפיצו ריחם לכל עבר, "פלדמן" הותיקים שהציגו גלידות וקרמבו, דוכן חברת "קורנמל" אשר משווקת מלחים מסקרנים בטעמים, פלפלים קטנים חרפרפים וצימוקי עגבניות, דוכן גדול של חברת "בלדי", דוכני טחינה שונים כטחינת "אל ארז" הטעימה ועוד.

עם ישראל אוהב לראות, להריח ובעיקר לטעום ולכן בכל דוכן המציג מזון מכל סוג שהוא יש גם את האפשרות לטעום (מזל שנירוסטה לא טעימה, אחרת גם בדוכנים שעניינם ציוד מטבח היה משתרך תור של אנשים).

קובי

4 comments:

אנונימי אמר/ה...

brinkka2011 says: Congratulations on possessing certainly one of one of the vital sophisticated blogs Ive arrive across in a while! Its just superb how a lot you'll be capable of think about away from a thing mainly simply because of how visually gorgeous it is. Youve place collectively an incredible weblog site space –nice graphics, films, layout. This is definitely a should-see web site!

קובוש - קובי קלייטמן אמר/ה...

Brinka2011 thank you very much for reading and responding so nthusiasticaly.

kobi

אנונימי אמר/ה...

I admire the useful information you offer inside your content. I will bookmark your blog and also have my children check up here typically. I am very sure theyll learn a lot of new stuff here than anybody else!

אנונימי אמר/ה...

brinkka2011 says: Took me time to read all the comments, but I really enjoyed the write-up. It proved to become Pretty useful to me and I am positive to all the commenters here Its always great when you can not only be informed, but also entertained Im certain you had fun writing this write-up.