יום שלישי, 17 במרץ 2009

1 מנה כולסטרול, 2 מנות בריאות


השבוע נחשפו בפני 2 בתי ממכר מזון שאסור היה שייחשפו בפני. האחד אמנם נחשב בריא לגוף אבל לא בריא לכיס. השני, כמו כל דבר שטוב מיסודו - לא בריא לא לגוף ולא לכיס.

1 מנה כולסטרול


זה זמן רב שאני שומע וקורא על חנותו של רן בוק מומחה הגבינות "27.6˚ גבינות" שברמת השרון. מאז שמעתי על החנות לראשונה לפני כשנה אפילו הספקתי לסדר לעצמי במתנה מאחת מידידותי את ספרו של הנ"ל "גבינות" בהוצאת כתר.

כמו דברים רבים אחרים בארץ שנחלקים לשלוש, לי יש שלוש בעיות עם גבינות (חוץ ממוצרים הזויים כלבן, אשל וחבריהם מהם אני מתרחק ועל כך בפוסט אחר). הבעיה האחת היא שמרבית הגבינות טעימות לחיכי הרעב תמידית ובשל כך אני רוצה בחברתן המגוונת בכל עת. הבעיה השנייה היא שמחירן של גבינות טובות ישראליות וכאלו אשר יבואן לארץ רק הולך וגדל, גבוה עד כדי בלתי נסבל לעיתים.

הבעיה השלישית היא הרופאה שלי. היא הדקיקה והתמירה הזו, אשר מתהלכת במגפי עקב חדות וגבוהות בעוד הפנסיונרים בקופ"ח מאבדים שוב את שיניהם התותבות כל אימת שהיא יוצאת לרגע מחדרה, וודאי ניזונה בצהריים מדיקט אורז וגבינה לבנה 1.5% שומן, זה מה שהיא הייתה רוצה שגם אני אוכל. במקום התפריט הקולינארי העשיר שלה אני מעדיף גבינה טובה וסימבסטטין 20 מ"ג. נכון, כולסטרול גבוה מהסוג ה"רע" אינו אורח רצוי בדפנות כלי הדם, את זה אני מבין יפה. אם הוא רק היה מבין שהוא לא רצוי והולך... זה כבר סיפור אחר.

הביקור בחנותו של בוק הייתה רק נספח לביקור פרידה מחברה טובה בשם ליאת שנוסעת לעבוד מרחק קטן מכאן, באנגולה. נפגשנו ביום שישי האחרון ברחוב סוקולוב 81 ברמת השרון, פעם ראשונה שלי ברמת השרון ופעם אחרונה שאני רואה את ליאת בחודשיים הקרובים לפחות. גודלה הקטן של החנות הפתיע אותי שכן ממה שהספקתי לראות באתר החנות התרשמתי ממשהו יותר מפואר (ח.ח. לצלם). בחנות מצאנו יין, זיתים ובעיקר הרבה גבינות יפות, מסריחות מכל עבר. הדבר היחיד שידעתי שאני צריך לקנות הייתה גבינה כחולה פיקנטית – אחרי טעימה שניתנה לנו ע"י המוכר בחנות רכשתי גורגונזולה מצוינת.

את הביקור לא ניתן היה לסיים בגבינה אחת ולכן התפתיתי לקנות גם קילו (שחלקתי למחרת עם הורי) של גבינת פטה מסוג Combi Weiв גרמנית מעולה (50% שומן, למרות שאחרי החלוקה זה רק 25% ובביסים קטנים זה בכלל בורח. מדובר בגבינה דיאטטית). לסיום קרצה לי גבינת גאודה שלא יכולתי להסיר ממנה את מבטי. גבינה כתומה, שברירית, סימפטית, מיוחדת ובת 3 שנים גם היא עלתה על המשקל ומצאה עצמה בשקית שלי.


ליאת, שארוחתה היומית זהה לדעתי לזו של הרופאה שלי, נדהמה מהגבינות ושוב נבעתה מהמחשבה שאין באנגולה חלב מפוסטר.

הנזק הכלכלי עמד על 137 ₪ שצויינו על חשבונית שהסתיימה במילים say cheese, ההנאה שבאכילת הגבינות עמדה על 10 מתוך 10 והנזק הגופני? עדיין לא כל כך נורא.


2 מנות בריאות


כהכנה לספיגת הכולסטרול של יום שישי, גיליתי ביום חמישי ממש במקרה שברח' הרצל הרמת גני, ממש לא רחוק מביתי נפתח סופרמרקט בשם עדן טבע מרקט. השלטים והכניסה הוארו באור שקרא לי להיכנס להתרשמות. התלבטות שהסתיימה בעוד תא מח שכיבה את עצמו, הביאה אותי לפתחו של סופרמרקט חדש, מצוחצח (שרק יישאר כזה) ומלא כל טוב.

המקום מחזיק במוצרים הנחשבים אורגניים מתוצרת הארץ ומתוצרת חוץ, מסודרים לדבעי. התפלאתי מאוד כשמצאתי מוצרים מכל קצוות הקשת – מהברור מאליו – ירקות ועד לחומרי ניקוי (אני חייב לבדוק פעם מה זה אגוזים לכביסה והאם בסוף יוצאת כביסת פופקורן). הסתובבתי במקום כ-40 דקות משתאה מכל מה שמצאתי שם. לשמחתי מצאתי מוצרים שפגשתי בתערוכת Israfood והצטערתי שלא יכולתי למוצאם במקומות אחרים. כאלו היו למשל פלפלים קטנים חריפים, שמן אבוקדו ועוד. במקום ניתן למצוא גם "בית מרקחת" טבעי.

יצאתי מהסופר כשבידי פלפלים למילוי בגבינה שקניתי למחרת אצל רן בוק, פשתן טחון, שמן אגוזי לוז בעל ארומה משגעת ואורז בר שחור ש לצערי תמיד יזכיר לי שותפה שהייתה לי כשגרתי בתל אביב ובישלה מטעמים מהאורז הזה.

הנזק הכלכלי עמד על 111.37 ₪, השמחה שבמציאת מקום כזה הייתה רבה עד כדי כך שהצלחתי לשכנע את אמא שלי להצטרף אלי לחנות בשבועיים הקרובים לסיור השלמות.

7 comments:

אנונימי אמר/ה...

עם כל התענוג והטעם שיש בחנות גבינות- אני לא יכולה לסבול את הריח...

כתוב מעולה, כרגיל! שמור על בריאות איתנה.

Unknown אמר/ה...

ועכשיו אני רעב!

אנונימי אמר/ה...

אני שמח שנפתרה תעלומית הפלפלים הקטנים החריפים :-)

איציק

מרינה אמר/ה...

יצאת ממש בזול.
בעדן טבע מרקט, רק הקניה החודשית של תותים מיובשים לבת שלי עולה לי פי שלוש. אולי זה בגלל שהדרך מהתותים לקופה עוברת דרך עוד כמה מוצרים שמשום מה נורא מתחשק להם (לא לי) לקפוץ לסלסלה.

אנונימי אמר/ה...

עדן מרקט בהחלט אחד המקומות הטובים לעשות בהם קניות, אני חייב להסכים עם גיא לגבי העובדה שיצאת בזול (מה שאני מאמין יתאזן בביקורי ההשלמות שתערוך במקום).
לגבי הגבינות למזלי גם האף וגם הקיבה שלי לא מסוגלת לסבול כך שאני "צורך" את הכולסטרול שלי במקומות ומאכלים אחרים.

Gila Efrati אמר/ה...

כרגיל, כתוב מצויין. אולי באמת תכתבו פעם על אפשרות לאכול טעים ובריא.זה אתגר גדול וזו בעייה רצינית ולדעתי לא כדאי לזלזל...

osuis אמר/ה...

מה שדווקא צד את עניי בכתבה הוא שבעוד יצאת להיפרד מחברה, אני רק אחת מידידותיך?

מלבד זאת כתבה עניינית על איפה ניתן למצוא משהו טעים ובכמה. ולחשוב שזה ממש קרוב תמיד כיף להתעדכן ב'טור' שלך.