יום שלישי, 8 ביולי 2008

מה גודל הביצים שלך?

למי מאיתנו שחוטא באפיה, הנתונים הבאים עשויים להעמיד את הכרבולת בתימהון. חודש יולי השנה לא רק שמביא איתו גל חום נהדר (אם רק הייתי יושב תחת עצי קוקוס), חודש יולי מביא עימו שינוי גדול בכל הקשור למספור גודל הביצים.
משרד החקלאות והאוצר עומדים לשנות החודש את שיטת סימון הביצים. לא עוד ביצים מספר 1,2,3 אלא S, M, L, XL (כפי שנוהגת שיטת הסיווג האירופאית). כן כן, כל אופה ואופה יוכלו לרכוש ביצים בחנות הבגדים הקרובה למקום מגוריהם. ברשימת המכולת: חליפת ערב וזוג ביצים מידה L.

הגדלים השונים יכילו את המסות הבאות:

S - מתחת ל-53 גר'.
M - בין 53-63 גר'
L - בין 63-73 גר'
XL - מעל 73 גר'

לדברי מזכיר ארגון מגדלי העופות, מטרת השינוי היא צמצום זיופים ופישוט החלוקה הקיימת. במקביל לשינוי, זה דורש ארגון מגדלי העופות להעלות את מחירי הביצים בישראל בכ-5%-6%, אך טרם התקבל אישור לנושא זה והוא נדון בועדת המחירים של משרדי האוצר, החקלאות והתמ"ת. הסיבה העיקרית אשר בגללה תובע הארגון את העלאת המחירים היא העלייה במחירי גרעיני המספוא.

אותי השינוי מעט מכעיס, אולי מתוך חוסר הבנה באשר לכיצד שינוי שיטת המידות תגרום לצמצום הזיוף. צר לי מאוד אך אינני רואה את הלוגיקה המתבקשת בעיני רוחי. האם שינוי מידות הביצים הכרחי? מה יעשו בעלי המידות הגדולות מאוד - יקנו ביצת יען?

שליקה נעימה,
קובי (kubush)

2 comments:

אנונימי אמר/ה...

האמת שאני לא יודע איך שינוי הסימון יכול לעזור למנוע זיופים הרי אף אחד (או לפחות הרוב) לא ישקלו את הבייצים על מנת לראות שסומנו נכון.
מה גם שאני בטח לא מצליח להבין למה אנחנו צריכים לשלם יותר רק בגלל שבמקום מספר תהיה אות על גבי הביצה.

אנונימי אמר/ה...

קובוש, זה בהחלט מידע חשוב אבל אני תוהה האם מומחה כמוך יוכל לגלות לי את הדרכים לדעת האם הביצה טריה לפני שאני קונה אותה או לחילופין מוסיפה אותה לקצפת העוגה או מטגנת חביתה? אני באמת שואלת, האם יש מצב שתעשה פוסט חלק ב' בנושא חשוב זה?
שיהיה סופש מעולה חם ומגניב.