יום ראשון, 14 באוקטובר 2007

מו........שלם

מו....שלם

חיינו עמוסים מדי. עמוסים בשטויות של עבודה, רדיפה אחרי הכסף , כאבי המשכנתא או שכר הדירה, ושבעצם הדבר היחיד שאנחנו באמת צריכים לעסוק בו הוא הקיבה שלנו - הרי לה לא אכפת אם הספיק לי החודש הכסף או לא. כשהיא רעבה היא רעבה.

העומס הרב מנע מאיתנו לתאם יום למפגש עם חברינו שלומי וטלי. בסופו של דבר, הקיבה הכריעה ויום שישי שעבר הפך ליום הגורלי בשבוע. שמעתי לעצתה של שרי מפורום האוכל של אורט והזמנתי לנו מקומות במסעדת "מו ומו" שברחובות.

אינני מרבה לאכול מחוץ לתל אביב שכן יש בה מכל וכל. הפעם, מאחר ורצינו למצוא מקום שיהיה נח לכולנו (בין רמת גן לגדרה) הגענו לרחובות. המסעדה ממוקמת מעל חנויות רחוב הרצל והכניסה אליו מרחוב צידי, כך שהכניסה מתפארת במדרגות אבן התחומות בצמחיה סבוכה, המפרידה אותה משאון הרחוב.

הגענו ראשונים כמו תמיד ולכן נכנסנו למסעדה והמתנו לחברינו שהגיעו כל אחד בנפרד. קידמה אותנו מלצרית חמודה וחייכנית שהביאה תפריטים, קראף מים (מבלי שביקשנו) וסיפרה לנו על מנות היום. מאחר והיינו כבר שלשה הרשינו לעצמנו להזמין ראשונות. פטריות שמפניון ופורטבלו ברוטב שמנת ופלפל שחור גרוס, רול בייקון ונקניקיות מו ומו. טרם הגעת המנות הגישה המלצרית לחמניות חמות עליהן נבזקו מלח גס ושומשום שחור בליווי חמאה. הן היו מעדן!


טלי הגיעה ועימה המנות הראשונות. הרשינו לעצמנו להזמין בקבוק CAVA טוב (במבצע 65 ₪) שליווה אותנו בארוחה. המנות הראשונות היוו פתיחה מאוד מבטיחה להמשך. אני חייב להלל במיוחד שתיים מהן - רול בייקון שמולא בפואה גרה נימוך והונח אחר כבוד על מצע עגבניות מרוסקות מפולפלות במידה ושמן זית. המנה השנייה היא נקניקיות מו ומו בעלות טעם ביתי משובח ואשר הוגשו במחבת ברזל על מצע רוטב שעועית שהיה מתקתק במידה ונתן ניגודיות יפה לנקניקיות. בעודנו יושבים שמנו לב שלמקום צמוד אטליז. צריך יהיה לנסות פעם...

כוס CAVA נוספת נמזגה לכולנו, מצב הרוח התרומם עוד יותר והגיע תורן של המנות העיקריות. הזמנו מנת שניצל עוף, שתי סינטות במשקל 400 גרם האחת, אנטריקוט במשקל 400 גרם, צ'יפס ופירה. המנות הגיעו בתזמון מדויק ובלוויית חיוכה המקסים של המלצרית שלנו.

קשה להתבונן במנות שאכלנו ולא לברך שהחיינו והגיענו לזמן הזה. המילים נעתקו מפינו והבשר מילא את מקומן. אומר את האמת, לא ציפיתי ליותר מדי משניצל העוף שהזמין עמי. שמחתי לגלות כי על השולחן הונח שניצל דק, פריך וחתיך. הסינטה שאני אכלתי להנאתי הייתה שמיימית וכך גם מנת האנטריקוט. במו ומו יודעים איפה לקנות בשר משובח - זה בטוח. את המנות ליוו שעועית מבושלת וטעימה ופירה עשיר בחלב וחמאה.

איזה כיף ליהנות מכל העולמות - אוכל טוב, שירות טוב וחברה טובה. זה לא קורה כל יום.
אמנם בסוף הארוחה הרגשנו כמו מה שהיה לימים הפואה גרה, אך נותר בנו עוד מעט מקום לקינוחי הבית. אני חייב לציין כי הצגת הקינוחים מעט אכזבה ולא עוררה בי ציפיות גבוהות - קרם ברולה, שערות קדאיף עם קצפת ופיסטוקים, נוגט שוקולד בקרם דה-קסיס ומנגו, טראפלס וקינוח שאינני זוכר. לאחר התלבטויות רבות החלטנו על הזמנת שערות קדאיף עם קצפת ופיסטוקים (לזכר השער שהיה לשלומי ולי על הראש פעם מזמן) ונוגט שוקולד למרות שהמנגו היה תוספת חשודה מאד.

הגעת המנות וטעימתן הכניעה אותנו סופית. הקינוחים היו מדהימים רק השמות שניתנו להם היו כושלים. מסעדה יקרה, אני פונה אליכם, אנא שווקו את הקינוחים בשמות מתאימים!

באותו הערב, הכתרתי את המסעדה כמסעדה הטובה ביותר בקטגוריה הזו בה הייתי מעודי. האוכל, איכותו והכנתו מעולים כשמעל לכל מנצח שירות מובחר, מסור וחינני.
אגב, מאוחר יותר נפגשנו עם זוג אחר לקנח את הערב במופע קברט של חצות בשבלול. (על כך בפוסט קודם).

קובי

2 comments:

Shlomi אמר/ה...

אני אומנם לא אוביקטיבי (אני שלומי מחברינו שלומי וטלי)
אבל המקום מומלץ בחום
שירות נהדר
מנות גדולות ומאד טעימות
כולכם מוזמנים
אני יודע שאנחנו נחזור לשם

אנונימי אמר/ה...

אחלה ביקורת! מעוררת תיאבון,(במיוחד אחרי משמרת ערב מתישה...) וברשותך, לאחר שהבנתי מדבריך על חיבתך לסטיקים, אני רוצה להמליץ כאן לך ולקוראים על מסעדת בשרים משובחת ביותר שממוקמת בין כפר סבא לנתניה, אם תוכל לקבל פעם חופש מהעבודה ולנסוע צפונה, קוראים למסעדה: פורטרהאוס. היא ממוקמת בתל מונד, טלפון של המסעדה הוא: 09-7969666, אבל אני לא חושבת שצריך להזמין מקום, יותר אולי לקבל הדרכה איך להגיע
תהנו,
מיכל