יום שני, 6 באוגוסט 2012

ד"ר לק בטעמי גלידה חדשים

(*נכתב לאחר טעימה ביתית באדיבות ד"ר לק)

אני לא מכיר שילוב טוב יותר בין חומו המהביל של חודש אוגוסט הישראלי, טעמי גלידה חדשים וגרגרן בלתי נלאה. 

כנראה שגם ד"ר לק שמעו על השילוב הנפלא הזה ושלחו לי קופסא עם טעמי גלידה חדשים שהשיקו לכבוד יום הולדתם ה-25. ומה טוב יותר מטעמי גלידה חדשים? טעמי גלידה בטעם עוגות וקינוחים. כך מצאו את עצמם בכפיפה אחת – טעמי קרמבו, פבלובה, טראפל ובקלאווה.

כיום, ד"ר לק היא רשת בפריסה ארצית בת 25 סניפים שבכל אחד כ-25 טעמים שונים של גלידה. אבל למה ד"ר לק?  תחילתה של הרשת בסניף בודד, אשר הוקם על ידי רופא שיניים שמאס בעיסוקו והחליט להקים בשנת 1987 את הסניף הראשון ביפו. מאז ועד היום הוקמו עוד גלידריות רבות בארץ, חלקן פופולאריות יותר מד"ר לק, אבל מי מילדי שנות ה-80-90 לא זוכר את ד"ר לק. כמו אז גם היום הגלידה חיה ובועטת ומציגה טעמים העשויים מרכיבים טבעיים כולל יוגורט וסורבה.






הטעמים החדשים מימין לשמאל: פבלובה, קרמבו, טראפלס

והנה חוות דעתי על כל אחד מהטעמים שטעמתי:

פבלובה – גלידת וניל משובחת במעטה פירות יער ושברי "נשיקה" (חלבון מוקצף אפוי) המהווה גם את ה"קן" בתוכו מוגשת הפבלובה. ביצוע מוצלח מאוד.

קרמבו – אני לא שבוי של קרמבו בניגוד גמור לכל שאר בני ישראל, יחד עם זאת התוצר של ד"ר לק מעניין – גלידת וניל, עליה בסיס ביסקוויט (אוריאו?) ומעליה קציפה לבנה עליה שוקולד.

בקלאווה – כן, שערות בקלאווה קטנות עם גלידת וניל, אגוזים ומי ורדים עדינים. מתוק מאוד, אולי קצת מתוק מדי אבל בהחלט מביא את הבקלאווה לעולם הגלידה בכבוד.

טראפלס – גלידת שוקולד עם הרגשה כוהלית, מנוקדת בשוקולד מריר. השוקולד המריר מרגיש מעט תעשייתי ואולי מיותר אבל גלידת השוקולד טעימה מאוד.

בהצבעה ביתית ניצחו הפבלובה והבקלאווה כי הם הקרובים ביותר לקינוח המקור.

המשך קיץ קריר וטעים,
קובי
 kubush