יום שבת, 9 באפריל 2011

וידאו: אמהות מבשלות - אמא שלי מכינה גפילטעפיש

לכל הבשלנים שבינינו יש דמות אחת מרכזית ממנה למדנו לבשל. בדרך כלל מדובר באמא או בסבתא שלנו.

אפילו אנשים שלא חשבו בילדותם כי המטבח יהיה כר להגשמת משאלותיהם בבגרותם, החלו את מסעם הלא נודע במטבח עם דמות אמהית, מלמדת, מלאת נוסטלגיה קולינארית משלה אותה העבירה אף מבלי להתכוון לכך, לדור הבא.

הכמיהה שלי להנצחה קיבלה טוויסט מעניין כשהחלטתי לתעד את אימי מבשלת את אחד מהמאכלים המסורתיים של יוצאי פולין – הגפילטעפיש. מאחר ואני ידוע כמי שעומד בהבטחותיו, גם הפעם אין מתכון כתוב. מי שירצה ללמוד איך מכינים גפילטעפיש אמיתי פולני יצטרך לצפות בסרטון עד סופו – הנאה מובטחת!
(צילום: לילך קלייטמן שובל, עריכה: דורי גולדשטיין)

בהזדמנות זו אני פונה לכל אמא או לכל מי שיש לו/לה אמא בעלת מתכון מיוחד (לא דווקא עדתי) שהייתה רוצה להצטרף אל הסרטונים המתוכננים בהמשך, לפנות אלי למייל kubush1@gmail.com .

בהזדמנות זו אאחל לכל קוראיי הנאמנים
חג פסח שמח וטעים

12 comments:

אנונימי אמר/ה...

גם אני צילמתי קצת בסרט :-) ואעיד שהגפילטעפיש של מאיה הוא מהטעימים שאכלתי מעולם. עמיקי

אנונימי אמר/ה...

איני מצליחה לראות את הסרט...מדוע???
טליה

קובוש - קובי קלייטמן אמר/ה...

היי טליה - נסי שוב - ביצעתי תיקון

אנונימי אמר/ה...

גם אשה חצי אפגנית חצי תורכייה תצליח עם מתכון פולני מופלא שכזה?!
ואני אומר די לחריימה
די לטביט
גם לעם הפולני יש מה להציע במטבח
וזה לא רק סרוויס של רוזנטל
ישר כוח מאיה
רן שיינברגר

Unknown אמר/ה...

הי , כל הכבוד על המבצע ומורידה הכובע בפני מאיה. אולי בזכות הסרט אצליח להכין גם.
שרה אמא של עמי

אנונימי אמר/ה...

אחלה רעיון.
איציק

אנונימי אמר/ה...

כל הכבוד על היוזמה, עכשיו גם אני יודעת להכין גפילטע ואולי נשחרר את רחל מהעול בניגוד לשנים הקודמות :)
אוהבת אתכם, נשיקות מיכל

Unknown אמר/ה...

עשיתם אותי רעב!!!
יאיר

מיתר אמר/ה...

רעיון מעולה לארגן אסופה של מתכוני אמהות.
מקווה שיהיה לכך המשך.
הביצוע מקצועי ומהוקצע.
אני מניח שאמך מכינה גם: פירוגי, פלושקי, מרק בורשט חורפי/קייצי, והכי חשוב לי להגיע למתכון של חרוסטי (איני בטוח בשם)- מעוייני בצק מטוגן עליהם זורים אבקת סוכר...מעדן שאבד לי
מיתר

קובוש - קובי קלייטמן אמר/ה...

למיתר - אשמח לספק לך מתכון לחרוסטי - נא שילחי לי את המייל שלך ל-kubush1@gmail.com

מוצרי תינוקות אמר/ה...

אחלה פוסט בישלת לנו :) רק חבל שאי אפשר לטעום את זה מפה.. אבל בקרוב אני אכין אחד כזה משלי, נתת לי השראה.

שרון לוי אמר/ה...

אצלנו דווקא אבא מכין עד היום את הגפילטע פיש. אבל מקומה של אימא לא נפקד, היא אחראית לסלט תפוחי אדמה, חוץ מזה שהיא הלב של המשפחה.